zondag 27 juni 2010

Oktober blz 20 Indiaas naanbrood

Dit brood, herinner ik me, heb ik vaker gemaakt. En was altijd een groot succes. Maar toen had ik een SMEG oven en nu een BOSCH oven. Hoewel ik zeer tevreden ben over de huidige oven, moest ik maar afwachten of ie ook zo goed kon grillen als de oude.
Naanbrood is een plat brood, waar je steeds stukjes van af kunt scheuren.
Voor 6 stuks: deeg maken in de broodmachine van 1 losgeklopt ei, 2 el arachide olie, 4 el yoghurt, 2 dl water, 450 gram bloem, 2 tl zout, 2 tl witte basterdsuiker, 1 tl bakpoeder en 1 zakje gedroogde gist (7 g). Wanneer het deeg klaar is, de grill voorverwarmen op de hoogste stand. Het deeg in 6 gelijke stukken verdelen. Uitrollen in ovalen van 25x10 cm en 10 cm onder grill in 2 à 3 minuten per kant bakken. Per keer 2 of 3 bakken, anders past het niet. Lekker man. En de oven deed het goed.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten