woensdag 23 juni 2010

Januari special blz 53 Tiramisu

Dit gerecht heet Tiramisu en komt uit de "Slank & snel" special. Het is inderdaad zo klaar, maar moet wel 2 uur in de koelkast opstijven. En dat opstijven is niet helemaal gelukt. Want dat krijg je als je 6 jaar na dato nog een gerecht wilt maken, waarvan je een ingrediënt niet meer kunt krijgen. Ik had Blue Band Finesse nodig, maar dan de versie die je kunt opkloppen. De enige die ik nog zag was de versie waarmee je warme gerechten romig kunt maken. Volgens mij was er ook een versie, die slagroom verving. En die had ik toen ik het gerecht 6 jaar geleden klaarmaakte. Nu heb ik bij de supermarkt een plantaardige schenkroom gepakt, die geschikt was voor zowel koude als warme gerechten.
Het recept:
3 el Marsala door 3/4 dl koude espressokoffie. (De koffie had ik gemaakt van espresso oploskoffie). In een kom geprobeerd 1 1/4 dl plantaardige room stijf te kloppen met een halve el suiker. En daar op het laatst nog 2 el van de marsala/koffiemengsel en een halve liter magere vanilleyoghurt zonder suiker (wel zoetstoffen) doorgedaan. De lange vingers (half pak ) in het koffiemengsel gedoopt, en de helft van deze koekjes in een kleine rechthoekige schaal gelegd. Hieroverheen de helft van het yoghurt/roommengsel. De rest van de lange vingers er boven op en dit bedekken met de rest van het yoghurt/roommengsel. Cacaopoeder eroverheen strooien en laten opstijven in de koelkast.
Huisgenoten vonden dat de naam van het gerecht Tiramizuur zou moeten zijn. Maar ja, wanneer er yoghurt doorheen zit, dan is de kans altijd groot dat het naar yoghurt smaakt. Volgende keer gewoon met slagroom proberen, volgens mij is dat het zuur gevoel iets minder.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten