zaterdag 12 juni 2010

Augustus blz 21 Courgettesoep met kruidenroomkaas

Roomkaas had ik, zonder kruiden er in. Maar ik had wel kruiden. En ik had nog courgette. Dit recept hoort bij de rubriek "De snelkeuken". Bereidingstijd is ongeveer 25 minuten. Ik heb deze soep voor 3 personen gemaakt. Olijfolie verhitten en knoflook in gefruit (stond niet in het recept, maar ik deed het als onderdeel van de kruidenroomkaas). Daarna de in plakken gesneden courgettes (1,5 stuks) 3 minuten bakken bij de knoflook. Afblussen met 1,25 dl witte wijn en er 750 ml groentebouillon (van 1,5 groentebouillontablet) erbij schenken. De soep 10 minuten tegen de kook houden, zodat de courgette zacht is. De roomkaas erdoor (150 gram) en voor het kruidenkaas-effect 1 el peterselie en 1 el bieslook (beide gedroogd) en zwarte peper erdoor. Staafmixer erdoor en een klein beetje olijfolie erover. Lekker met stokbrood.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten