zondag 23 januari 2011

Kerst blz 90 Voor de zoetekauw

 
Posted by Picasa


De laatste week van januari staat op het punt te beginnen. Ik begin te verlangen naar thuiskomen van het werk en dan in de tuin nog even aan een glaasje rosé lurken voordat ik ga koken. Maar ja dat duurt nog wel even. In de kelder staan nog twee flessen rosé, daar heb ik nu nog geen zin in. O en ik had peertjes gekocht. In de Kerst TIP stond dit recept. Ik denk dat ik mijn familie daar wel een plezier mee doe.
Lekker zoet en prima bijgerecht bij stoofvlees, wortelpeterselie en zelfgebakken patat.
Het recept voor de stoofpeertjes met zonnetje in de pan:
750 -1000 gram geschilde hele peertjes (met steeltje er nog aan), 1 fles rosé, 100 g suiker, 2 kaneelstokjes, 1 anijsblokje, kruidnagels en kardemom in een pan. En 3 uur afgedekt op zo laag mogelijk vuur stoven. Eventueel warmhoudplaatje gebruiken bij te veel geborrel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten