zondag 30 mei 2010

Januari special blz 53 Karnemelkpuddinkje met bosbessensaus



Bij een aantal TIPs uit 2004 zaten ook specials. Zo was het thema van de special in januari "Slank & Snel". Heerlijke recepten met niet te veel kcal. Kwaliteit in plaats van Kwantiteit.
Vandaag als toetje het karnemelkpuddinkje uit deze special.

Recept
6 Blaadjes gelatine weken vijf minuten in koud water. Breng in steelpannetje 50 ml water aan de kook met citroenrasp van 1 citroen. Haal de pan van het vuur. Knijp de gelatineblaadjes uit en los ze op in het hete citroenwater. Los hierin ook 3 el honing op en het sap van de citroen. Iets laten afkoelen en er dan 4 dl karnemelk doorroeren. Het karnemelkmengsel in met olie lichtingevette vormpjes doen. (ik had glazen vormpjes, zie foto) Laat het minstens 1 uur in de koelkast opstijven.

Ondertussen een 12-tal ontdooide diepvriesbosbessen (ik had pak van 350 gram) achteruithouden en de rest van de bosbessen pureren met 1 zakje vanillesuiker. Dit vijf minuten zachtjes laten koken. Daarna deze saus laten afkoelen.

Puddinkjes op 4 bordjes storten en overgieten met de saus. Ik was de achtergehouden bosbessen vergeten voor de foto. Maar die waren natuurlijk ook voor de garnering.

Helaas had ik de citroenschil iets te lang, die had ik dus iets kleiner moeten snijden. Maar de smaak was prima. Ook past een dot slagroom er ook bij, voor als je niet aan de lijn bent

Geen opmerkingen:

Een reactie posten