zondag 30 mei 2010

Juli blz 37 Sticky drumsticks

 
Ik had drumsticks in de koelkast liggen. Daar wilde ik vandaag ook iets mee maken. En dus de TIPs uit 2004 maar doorgenomen. Ben ondertussen ook begonnen alle recepten uit de TIPs in een database te zetten, zodat zoeken ook sneller kan. Nu neem ik ze allemaal weer door.

Voor de drumsticks kwam ik dus in het juli nummer op bladzijde 37 "Sticky drumsticks" tegen. "Heerlijke kippenpootjes die koud net zo lekker zijn als warm!" Het recept is onderdeel van 10 picknickrecepten & slimme inpaktips.

Voor 4 personen:
Recept
Verwarm oven voor op 175 graden celcius. roer in een kommetje 1 el citroensap (rest van het sap van 1 citroen bewaren)met een halve el citroenrasp, 2 teentjes geperste knoflook, 1 el shoarma kruiden en 3 el olijfolie door elkaar. Bestrijk 4 (in het recept staan 8, maar ik had grote) drumsticks met dit mengsel en leg ze in een glazen ovenschaal. De drumsticks ongeveer 45 minuten in de oven. Daarna bestrijken met het sticky mengsel van: Verwarm in een steelpan 5 el honing, 1 tl sambal, 2 el ketjap manis en de rest van het citroensap en citroenrasp tot een stroperige saus. Bestrijk de drumsticks met deze honingsaus.

We hebben ze gegeten met gekookte worteltjes en vlaamse frietjes.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten